Naar de hoofdinhoud

Aanbevelingen voor inclusieve speeltuinen

A Scoping Review of Evidence-Informed Recommendations for Designing Inclusive Playgrounds

Wetenschappelijke publicatie

Hoe ontwerp je een speeltuin zo dat kinderen met een handicap er ook kunnen spelen? Dit artikel in Frontiers in Rehabilitation Sciences maakt een inventarisatie van adviezen die zich in de praktijk hebben bewezen.

De onderzoekers kijken niet alleen naar het technische ontwerp van de speeltuin, maar ook naar sociale aspecten zoals de rol van toezicht en begeleiding.

Vind meer informatie over samenspelen in onze bieb

Evaluatie van kinderspel. Hulpmiddelen en methoden

Wetenschappelijke publicatie

Hoe kun je spel en spelen evalueren? Welke assessments zijn beschikbaar? Wat meet je?

2018 LUDI-network
Lees meer

Wat beweegt jou?

Wetenschappelijke publicatie

Hoe kunnen kinderfysiotherapeuten kinderen met een beperking helpen om meer te bewegen?

Lopend onderzoek Hogeschool Utrecht, Kinderfysiotherapie
Lees meer

School en vriendschappen

Wetenschappelijke publicatie

Onderzoek naar vriendschappen en eenzaamheid bij kinderen in het speciaal onderwijs. ‘School gaat …

2018 MIND Landelijk Platform Psychische Gezondheid, de Patiëntenfederatie Nederland en Ieder(in) i.s.m. Radboud Universiteit Nijmegen
Lees meer