Naar de hoofdinhoud

Barrières, begeleiders en oplossingen voor fysiek actief spelen op de speelplaats

Wetenschappelijke publicatie

Het perspectief van ouders en professionals op barrières, begeleiders en oplossingen die de deelname van kinderen met een handicap aan fysiek actief spel op speelplaatsen beïnvloeden.

Met deze informatie kunnen interventiestrategieën worden ontwikkeld om de deelname op de speeltuin voor kinderen met een handicap te verbeteren.

Vind meer informatie over samenspelen in onze bieb

Perspectieven en onderzoek naar spelen voor kinderen met een handicap

Wetenschappelijke publicatie

Evaluatie van de bruikbaarheid van speelgoed en bordspellen voor kinderen met auditieve of visuele …

Lees meer

Gezond spelen, beter omgaan met ziekte

Wetenschappelijke publicatie

Over klinisch, fundamenteel en toegepast onderzoek naar spelen als essentieel onderdeel voor gezond …

2018 Universiteit Utrecht en UMC Utrecht, Neuroscience & Biobehavioral Reviews
Lees meer

School en vriendschappen

Wetenschappelijke publicatie

Onderzoek naar vriendschappen en eenzaamheid bij kinderen in het speciaal onderwijs. ‘School gaat …

2018 MIND Landelijk Platform Psychische Gezondheid, de Patiëntenfederatie Nederland en Ieder(in) i.s.m. Radboud Universiteit Nijmegen
Lees meer