Naar de hoofdinhoud

Sociale inclusie, onderwijs en stedelijk beleid voor jonge kinderen

Wetenschappelijke publicatie

In dit Erasmus+-project werken elf internationale partners samen om sociale inclusie, interculturele competenties te ontwikkelen en – in stedelijk perspectief – discriminatie en segregatie tegen te gaan.

De zes deelnemende steden aan hebben allemaal te maken met bevolkingsgroei en de behoefte aan inclusief beleid en onderwijs. Dit omvat onder meer het scheppen van de nodige voorwaarden om de ontwikkeling en het onderwijs van jonge kinderen en hun gezinnen in de steden te ondersteunen.

Lees verder Naar de website

Vind meer informatie over samenspelen in onze bieb

Rapport over de behoeften van kinderen met een handicap inzake spelen

Wetenschappelijke publicatie

Aan ouders en aan verenigingen voor kinderen met een beperking werd gevraagd hoe zij kijken naar …

2019 LUDI-network
Lees meer

Perspectieven en onderzoek naar spelen voor kinderen met een handicap

Wetenschappelijke publicatie

Evaluatie van de bruikbaarheid van speelgoed en bordspellen voor kinderen met auditieve of visuele …

Lees meer

Richtlijnen voor het ondersteunen van kinderen met een handicap bij het spelen

Wetenschappelijke publicatie
2018 LUDI-network
Lees meer