Naar de hoofdinhoud

Sociale inclusie, onderwijs en stedelijk beleid voor jonge kinderen

Wetenschappelijke publicatie

In dit Erasmus+-project werken elf internationale partners samen om sociale inclusie, interculturele competenties te ontwikkelen en – in stedelijk perspectief – discriminatie en segregatie tegen te gaan.

De zes deelnemende steden aan hebben allemaal te maken met bevolkingsgroei en de behoefte aan inclusief beleid en onderwijs. Dit omvat onder meer het scheppen van de nodige voorwaarden om de ontwikkeling en het onderwijs van jonge kinderen en hun gezinnen in de steden te ondersteunen.

Lees verder Naar de website

Vind meer informatie over samenspelen in onze bieb

Activiteitenmonitor voor kinderen met een beperking

Wetenschappelijke publicatie

Kwalitatief onderzoek naar barrières, facilitators en oplossingen voor inclusief buitenspelen in …

2018 - 2021 Hogeschool Utrecht, Kinderfysiotherapie
Lees meer

Geef kinderen de natuur (terug)

Wetenschappelijke publicatie

Deze publicatie van Natuurmonumenten geeft een overzicht van recent wetenschappelijk onderzoek naar …

2 september 2019 Prof. Dr. Agnes van den Berg en Dr. Femke Beute
Lees meer

Speel- en recreëerbelemmeringen voor kinderen en jongeren met een handicap

Wetenschappelijke publicatie
2017 LUDI-network
Lees meer