Naar de hoofdinhoud

Sociale inclusie, onderwijs en stedelijk beleid voor jonge kinderen

Wetenschappelijke publicatie

In dit Erasmus+-project werken elf internationale partners samen om sociale inclusie, interculturele competenties te ontwikkelen en – in stedelijk perspectief – discriminatie en segregatie tegen te gaan.

De zes deelnemende steden aan hebben allemaal te maken met bevolkingsgroei en de behoefte aan inclusief beleid en onderwijs. Dit omvat onder meer het scheppen van de nodige voorwaarden om de ontwikkeling en het onderwijs van jonge kinderen en hun gezinnen in de steden te ondersteunen.

Lees verder Naar de website

Vind meer informatie over samenspelen in onze bieb

Rapport over de behoeften van kinderen met een handicap inzake spelen

Wetenschappelijke publicatie

Aan ouders en aan verenigingen voor kinderen met een beperking werd gevraagd hoe zij kijken naar …

2019 LUDI-network
Lees meer

Barrières, begeleiders en oplossingen voor fysiek actief spelen op de speelplaats

Wetenschappelijke publicatie

Het perspectief van ouders en professionals op barrières, begeleiders en oplossingen die de …

2018 Hogeschool Utrecht, Research Center for Healthy and Sustainable Living
Lees meer

Kinderen met een handicap in Tel

Wetenschappelijke publicatie

Over aantallen kinderen met een handicap en spreiding per gemeente en provincie.

2013 Verwey Jonker Instituut
Lees meer