Naar de hoofdinhoud

Sociale inclusie, onderwijs en stedelijk beleid voor jonge kinderen

Wetenschappelijke publicatie

In dit Erasmus+-project werken elf internationale partners samen om sociale inclusie, interculturele competenties te ontwikkelen en – in stedelijk perspectief – discriminatie en segregatie tegen te gaan.

De zes deelnemende steden aan hebben allemaal te maken met bevolkingsgroei en de behoefte aan inclusief beleid en onderwijs. Dit omvat onder meer het scheppen van de nodige voorwaarden om de ontwikkeling en het onderwijs van jonge kinderen en hun gezinnen in de steden te ondersteunen.

Lees verder Naar de website

Vind meer informatie over samenspelen in onze bieb

Gezond spelen, beter omgaan met chronische ziekte

Wetenschappelijke publicatie

Van Lego tot Pokémon-Go: hoe helpt spelen kinderen om te gaan met chronische ziekten?

Lopend onderzoek Universiteit Utrecht
Lees meer

Buiten spelen 2018

Wetenschappelijke publicatie

Onderzoek naar de percepties van buiten spelen bij verschillende generaties en naar de …

2018 Kantar Public in opdracht van Jantje Beton
Lees meer

Wat beweegt jou?

Wetenschappelijke publicatie

Hoe kunnen kinderfysiotherapeuten kinderen met een beperking helpen om meer te bewegen?

Lopend onderzoek Hogeschool Utrecht, Kinderfysiotherapie
Lees meer