Naar de hoofdinhoud

Sociale inclusie, onderwijs en stedelijk beleid voor jonge kinderen

Wetenschappelijke publicatie

In dit Erasmus+-project werken elf internationale partners samen om sociale inclusie, interculturele competenties te ontwikkelen en – in stedelijk perspectief – discriminatie en segregatie tegen te gaan.

De zes deelnemende steden aan hebben allemaal te maken met bevolkingsgroei en de behoefte aan inclusief beleid en onderwijs. Dit omvat onder meer het scheppen van de nodige voorwaarden om de ontwikkeling en het onderwijs van jonge kinderen en hun gezinnen in de steden te ondersteunen.

Lees verder Naar de website

Vind meer informatie over samenspelen in onze bieb

Gezond spelen, beter omgaan met chronische ziekte

Wetenschappelijke publicatie

Van Lego tot Pokémon-Go: hoe helpt spelen kinderen om te gaan met chronische ziekten?

Lopend onderzoek Universiteit Utrecht
Lees meer

School en vriendschappen

Wetenschappelijke publicatie

Onderzoek naar vriendschappen en eenzaamheid bij kinderen in het speciaal onderwijs. ‘School gaat …

2018 MIND Landelijk Platform Psychische Gezondheid, de Patiëntenfederatie Nederland en Ieder(in) i.s.m. Radboud Universiteit Nijmegen
Lees meer

Geef kinderen de natuur (terug)

Wetenschappelijke publicatie

Deze publicatie van Natuurmonumenten geeft een overzicht van recent wetenschappelijk onderzoek naar …

2 september 2019 Prof. Dr. Agnes van den Berg en Dr. Femke Beute
Lees meer