Naar de hoofdinhoud

Sociale inclusie, onderwijs en stedelijk beleid voor jonge kinderen

Wetenschappelijke publicatie

In dit Erasmus+-project werken elf internationale partners samen om sociale inclusie, interculturele competenties te ontwikkelen en – in stedelijk perspectief – discriminatie en segregatie tegen te gaan.

De zes deelnemende steden aan hebben allemaal te maken met bevolkingsgroei en de behoefte aan inclusief beleid en onderwijs. Dit omvat onder meer het scheppen van de nodige voorwaarden om de ontwikkeling en het onderwijs van jonge kinderen en hun gezinnen in de steden te ondersteunen.

Lees verder Naar de website

Vind meer informatie over samenspelen in onze bieb

Rapport over de behoeften van kinderen met een handicap inzake spelen

Wetenschappelijke publicatie

Aan ouders en aan verenigingen voor kinderen met een beperking werd gevraagd hoe zij kijken naar …

2019 LUDI-network
Lees meer

School en vriendschappen

Wetenschappelijke publicatie

Onderzoek naar vriendschappen en eenzaamheid bij kinderen in het speciaal onderwijs. ‘School gaat …

2018 MIND Landelijk Platform Psychische Gezondheid, de Patiëntenfederatie Nederland en Ieder(in) i.s.m. Radboud Universiteit Nijmegen
Lees meer

Buitenspeelbeleid Gemeenten

Wetenschappelijke publicatie

Buitenspelen levert een belangrijke bijdrage aan een gezonde fysieke, sociaal-emotionele en mentale …

2022 Mulier Instituut
Lees meer