Naar de hoofdinhoud

Sociale inclusie, onderwijs en stedelijk beleid voor jonge kinderen

Wetenschappelijke publicatie

In dit Erasmus+-project werken elf internationale partners samen om sociale inclusie, interculturele competenties te ontwikkelen en – in stedelijk perspectief – discriminatie en segregatie tegen te gaan.

De zes deelnemende steden aan hebben allemaal te maken met bevolkingsgroei en de behoefte aan inclusief beleid en onderwijs. Dit omvat onder meer het scheppen van de nodige voorwaarden om de ontwikkeling en het onderwijs van jonge kinderen en hun gezinnen in de steden te ondersteunen.

Lees verder Naar de website

Vind meer informatie over samenspelen in onze bieb

Speel- en recreëerbelemmeringen voor kinderen en jongeren met een handicap

Wetenschappelijke publicatie
2017 LUDI-network
Lees meer

Perspectieven en onderzoek naar spelen voor kinderen met een handicap

Wetenschappelijke publicatie

Evaluatie van de bruikbaarheid van speelgoed en bordspellen voor kinderen met auditieve of visuele …

Lees meer

Wat beweegt jou?

Wetenschappelijke publicatie

Hoe kunnen kinderfysiotherapeuten kinderen met een beperking helpen om meer te bewegen?

Lopend onderzoek Hogeschool Utrecht, Kinderfysiotherapie
Lees meer