Naar de hoofdinhoud

Sociale inclusie, onderwijs en stedelijk beleid voor jonge kinderen

Wetenschappelijke publicatie

In dit Erasmus+-project werken elf internationale partners samen om sociale inclusie, interculturele competenties te ontwikkelen en – in stedelijk perspectief – discriminatie en segregatie tegen te gaan.

De zes deelnemende steden aan hebben allemaal te maken met bevolkingsgroei en de behoefte aan inclusief beleid en onderwijs. Dit omvat onder meer het scheppen van de nodige voorwaarden om de ontwikkeling en het onderwijs van jonge kinderen en hun gezinnen in de steden te ondersteunen.

Lees verder Naar de website

Vind meer informatie over samenspelen in onze bieb

Wat beweegt jou?

Wetenschappelijke publicatie

Hoe kunnen kinderfysiotherapeuten kinderen met een beperking helpen om meer te bewegen?

Lopend onderzoek Hogeschool Utrecht, Kinderfysiotherapie
Lees meer

Evaluatie van kinderspel. Hulpmiddelen en methoden

Wetenschappelijke publicatie

Hoe kun je spel en spelen evalueren? Welke assessments zijn beschikbaar? Wat meet je?

2018 LUDI-network
Lees meer

Kinderen met een handicap in Tel

Wetenschappelijke publicatie

Over aantallen kinderen met een handicap en spreiding per gemeente en provincie.

2013 Verwey Jonker Instituut
Lees meer